ŽIVOTOPIS - CV

Strukturovaný životopis neboli CV (z latin. curriculum vitae) je základním dokumentem, který využijete ve svém profesním životě.

Jedná se o váš osobní profil, vaši vizitku, jež vypovídá o schopnostech, dovednostech i pracovních zkušenostech.

Nejčastější formát životopisu je elektronický, tedy Word nebo životopis v PDF. Délka životopisu by neměla přesáhnout dvě strany A4.

Výhodou je přehledná struktura a čistý design, ve kterém se personalista snadno zorientuje.

Základní položkou jsou kontaktní údaje, které se vždy musí nacházet v úvodní části, zahrnují vaše jméno i příjmení a také adresu a telefon. Dále můžete uvést datum narození a přiložit svoji fotografii.

Další skupinou jsou vaše pracovní zkušenosti, které tvoří stěžejní část celého dokumentu, proto si na nich nechte záležet. Seřazují se chronologicky od nejnovější po nejstarší.

Následuje dosažené vzdělání, které doplňte o absolvované kurzy, školení, zahraniční či vědecké stáže.

V neposlední řadě by neměla chybět odpověď týkající se dalších konkrétních schopností a dovedností, které vás mohou odlišit od ostatních uchazečů o danou pozici.

Uveďte své jazykové znalosti, počítačové dovednosti, zda jste držiteli řidičského průkazu.

Na závěr můžete, ale nemusíte uvést vaše zájmy a koníčky, které mohou personalistům napovědět více o vaší osobnosti.

Zde můžete Vaše CV vytvořit EUROPASS.

 

MOTIVAČNÍ DOPIS

Jedná se o dokument, který adresujeme konkrétnímu personalistovi, popisujeme v něm, o kterou pracovní pozici máme zájem, v krátkosti se vyjadřujeme k tomu,

jaké vyjímečné zkušenosti máme za sebou, co ovládáme, co očekáváme od pracovního místa, vyjadřujeme se k naším plánům.

POZOR - Není to kopírování životopisu, jde o vystihnutí podstaty toho, co chceme dosáhnout.

Motivačním dopisem mají uchazeči možnost odlišit se od ostatních kandidátů.

Doporučením je rozmezí dva odstavce až jedna strana A4 výstižného, konkrétního a zajímavého textu.

VŽDY bez pravopisných chyb.

 

PŘÍPRAVA NA POHOVOR

Včasný příchod - ujistěte se, že víte místo, kde probíhá výběrové řízení. Vždy mějte kontakt na personalistu u sebe.

Slušné chování - pozdrav, podání ruky, spisovná komunikace, decentnost.

Příprava - informace o budoucím zaměstnavateli.

Prezentace a komunikace - oblečení, oční kontakt ...

Pozitivní přístup - vyvarovat negativních komentářů o bývalém zaměstnavateli a situacích.

Zájem - o informace, o prostředí.

 

ČASTÉ OTÁZKY U PŘIJÍMACÍHO ŘÍZENÍ

  • Proč se ucházíte o zaměstnání právě u nás?
  • Co očekáváte od změny místa?
  • Proč odcházíte z předchozího zaměstnání?
  • Jaká byla vaše pracovní náplň a zodpovědnosti v posledním zaměstnání?
  • Co vidíte jako svůj největší přínos pro univerzitu?
  • Proč bychom právě vás měli vybrat na tuto pozici?
  • Jaké máte profesní cíle pro příštích 5 let?
  • Jaké máte zkušenosti s vedením lidí?
  • Jak si představujete své finanční ohodnocení?
  • Kdy byste případně mohl/a nastoupit?

<< <  Září 2019  > >>
PoÚtStČtSoNe
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30