Přeskočit na obsah Přejít na navigaci
  • EN

Odbor řízení lidských zdrojů

O nás

Odbor řízení lidských zdrojů je rektorátním pracovištěm univerzity podřízeným kvestorovi Ing. Jiřímu Ševčíkovi. Metodicky je veden prorektorkou pro personální rozvoj a vnitřní komunikaci doc. Ing. Leou Kubíčkovou, Ph.D.. Pověřená vedním odboru je Mgr. Martina Nečasová.

Zajišťujeme administrativní, organizační, konzultační a metodickou činnost v oblasti personální agendy a řízení lidských zdrojů. Naším cílem je vytvářet pracovní podmínky pro zvyšování intelektuálního kapitálu a pozitivní pracovní prostředí na univerzitě. 

 

Oddělení personálního rozvoje

Jsme oddělením, které vzniklo v souvislosti s potřebou zavedení celouniverzitní strategie rozvoje lidských zdrojů. Jedním z důvodů vzniku bylo získání ocenění HR Excellence in Research Award, které uděluje Evropská komise výzkumným institucím implementujícím strategii, která má přiblížit univerzitu co nejvíce evropským standardům vyjádřeným v Evropské chartě pro výzkumné pracovníky a Kodexu chování pro přijímání výzkumných pracovníků a všem zaměstnancům zajistit příjemné a podnětné pracovní prostředí. 

OrganigramOdborné činnosti:

  • tvorba a implementace celouniverzitní strategie rozvoje lidských zdrojů
  • institucionální nastavení podmínek řízení a kariérního rozvoje lidských zdrojů v souladu s principy Evropské charty pro výzkumné pracovníky
  • agenda související s oceněním evropské komise HR Excellence In Research Award
  • implementace Plánu genderové rovnosti
  • koordinace Bezpečné MENDELU
  • efektivní nastavení personálních procesů univerzity
  • získávání a výběr zaměstnanců v souladu s politikou otevřeného a transparentního náboru
  • agenda vzdělávání a rozvoje zaměstnanců
  • agenda zaměstnaneckých benefitů (MultiSport, stravenky, zvýhodněné produkty a vstupenky)
  • správa webu Odboru řízení lidských zdrojů, Newsletter HR

 

Personální oddělení

Pečujeme o nové a stávající zaměstnance čtyř fakult, Institutu celoživotního vzdělávání a všech rektorátních a celoškolských pracovišť. Spolupracujeme se všemi součástmi univerzity při aplikaci předpisů z oblasti pracovněprávní a sociální. Jednáme se zástupci odborových orgánů a zajišťujeme v personální a sociální oblasti úkoly vyplývající z kolektivní smlouvy. Plníme požadavky České správy sociálního zabezpečení, zdravotních pojišťoven, finančních úřadů a úřadů práce.

Odborné činnosti:

  • uzavírání pracovních smluv
  • dohody o změnách pracovních smluv
  • rozvazování pracovních poměrů
  • evidence dohod o provedení práce a dohod o pracovní činnosti
  • vedení osobních spisů zaměstnanců
  • personální informační systém
  • osobní konzultace se zaměstnanci a odborné poradenství pro vedoucí zaměstnance
  • agenda zaměstnávání osob zdravotně znevýhodněných
  • agenda pracovnělékařských služeb
  • agenda zaměstnaneckých benefitů (příspěvek na penzijní připojištění)
  • zaměstnávání cizinců
  • statistiky a analýzy z personální a sociální oblasti
  • podpora slaďování pracovního a osobního života