Přeskočit na obsah Přejít na navigaci

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.

  • EN

Odbor řízení lidských zdrojů

Osobní plány

Proč na univerzitě vytvářet a vyhodnocovat osobní plány?

Hodnocení zaměstnanců a zaměstnankyň patří mezi nejvýznamnější motivační prostředky a je nástrojem pro zlepšení pracovního prostředí na MENDELU. Hodnocení a tvorba osobních plánů pomáhá vnímat podřízeného/ou jako člověka s vlastními silnými stránkami, potřebami, přáními a preferencemi, pomáhá podpořit zaměstnankyně a zaměstnance v jejich rozvoji, samostatnosti a podávání požadovaného pracovního výkonu. Kvalitní individuální plán pomáhá budovat vztah a pocit důvěry, protože zaměstnanci a zaměstnankyně vidí, že je tu někdo, kdo se o něj skutečně zajímá. 

Osobní plán zaměstnance/kyně je formálním dokladem hlavních pracovních pokynů vedoucí/ho zaměstnance/kyně v souladu se zákoníkem práce.

Má obsahovat:

  • vyhodnocení splnění osobního plánu z uplynulého období, pokud byl na uplynulé období osobní plán zpracován (týká se např. nových nástupů)
  • plán pracovních činností na příští období 
  • plán profesního rozvoje na příští období

Jak a kdy osobní plány tvořit

Forma tvorby a vyhodnocování osobních plánů je na rozhodnutí každé/ho vedoucí/ho pracovníka/ice. Je však třeba, aby byly plány zpracovány písemně. Můžete využít a podle potřeby upravit a konkretizovat formuláře navržené OŘLZ:  

OSOBNÍ PLÁN AKADEMICKÉ/HO A VĚDECKO-VÝZKUMNÉ/HO PRACOVNÍKA/ICE

OSOBNÍ PLÁN TECHNICKO-HOSPODÁŘSKÉ/HO PRACOVNÍKA/ICE 

OSOBNÍ PLÁN DĚLNICKÉ/HO PRACOVNÍKA/ICE 

OSOBNÍ PLÁN VEDOUCÍ/HO PRACOVNÍKA/ICE

Myslete na to, že osobní plány:

  • vychází z potřeb a úkolů pracoviště a zároveň z návrhu zaměstnance/zaměstnankyně
  • jsou v souladu s danou profesí a její náplní podle interního katalogu prací (akademické pozice), s náplní práce zaměstnance/kyně (neakademické pozice)*
  • musí být uskutečnitelné ve sjednaném období, odvíjí se od výše úvazku zaměstnance/kyně a jejich splnění musí záviset na skutečnostech, které je zaměstnanec/kyně schopen/a ovlivnit svojí pracovní činností
  • mohou ve věci profesního rozvoje obsahovat aktivity z nabídky Institutu celoživotního vzdělávání MENDELU nebo jiné vzdělávací aktivity, mentoring, zahraniční cesty atd.
  • mohou vycházet z Vnitřního hodnocení kvality
  • je třeba vyplnit, vytisknout a za obě strany podepsat
  • uchováváte na svém pracovišti, kopii nebo výtisk dostane i zaměstnanec/kyně.

Osobní plány zaměstnanců/zaměstnankyň MENDELU se zpracovávají každoročně na období jednoho roku. V případě, že má zaměstnanec nebo zaměstnankyně kombinaci více pracovních pozic je třeba vytvořit osobní plán na každou pozici zvlášť. 

 

Pokud Vás zajímá názor Vašich podřízených na Vaši osobu, můžete využít formulář:

HODNOCENÍ VEDOUCÍHO PRACOVNÍKA/VEDOUCÍ PRACOVNICE ZE STRANY PODŘÍZENÉHO/PODŘÍZENÉ (toto hodnocení je dobrovolné)


Pro lepší zacílení osobního plánu technicko-hospodářské/ho a dělnické/ho pracovníka/ice můžete načerpat informace také na webu Národní soustavy povolání nebo v Katalogu kompetenčních modelů neakademických pracovních pozic na MENDELU.