Odbor řízení lidských zdrojů je rektorátním pracovištěm univerzity podřízeným prorektorce pro řízení kvality a lidských zdrojů doc. Ing. Lee Kubíčkové, Ph.D. Ředitelkou odboru je JUDr. Lenka Povolná.
Zajišťujeme administrativní, organizační, konzultační a metodickou činnost v oblasti personální agendy a řízení lidských zdrojů. Naším cílem je vytvářet pracovní podmínky pro zvyšování intelektuálního kapitálu a pozitivní pracovní prostředí na univerzitě.
Oddělení personálního rozvoje a benefitů
Jsme oddělením, které vzniklo v roce 2018 v souvislosti s potřebou zavedení celouniverzitní strategie rozvoje lidských zdrojů. Jedním z důvodů vzniku bylo získání ocenění HR Excellence in Research Award, které uděluje Evropská komise výzkumným institucím implementujícím HRS4R. Naším cílem je přiblížit univerzitu co nejvíce evropským standardům vyjádřeným v Evropské chartě pro výzkumné pracovníky a Kodexu chování pro přijímání výzkumných pracovníků a všem zaměstnancům zajistit co nejpříjemnější pracovní prostředí.
Odborné činnosti:
- tvorba a implementace celouniverzitní strategie rozvoje lidských zdrojů
- institucionální nastavení podmínek řízení a kariérního rozvoje lidských zdrojů v souladu s principy Evropské charty pro výzkumné pracovníky
- agenda související s oceněním evropské komise HR Excellence In Research Award
- efektivní nastavení personálních procesů univerzity
- podpůrné činnosti pro získávání a výběr zaměstnanců v souladu s politikou otevřeného a transparentního náboru
- agenda vzdělávání a rozvoje zaměstnanců
- agenda benefitů
Referát přijímání zaměstnanců
Máme na starost nábor a výběr nových zaměstnanců a monitorujeme situaci na trhu práce.
Personální referát
Pečujeme o zaměstnance čtyř fakult, Institutu celoživotního vzdělávání a všech rektorátních a celoškolských pracovišť.
Spolupracujeme se všemi součástmi univerzity při aplikaci předpisů z oblasti pracovněprávní a sociální.
Úzce spolupracujeme s oddělením Práce a mzdy a mzdovou účtárnou (tato oddělení jsou součástí Ekonomického odboru, který je zařazen v úseku kvestora).
Jednáme se zástupci odborových orgánů a zajišťujeme v personální a sociální oblasti úkoly vyplývající z kolektivní smlouvy.
Plníme požadavky České správy sociálního zabezpečení, zdravotních pojišťoven, finančních úřadů a úřadů práce.
Odborné činnosti:
- uzavírání pracovních smluv
- dohody o změnách pracovních smluv
- rozvazování pracovních poměrů
- evidence dohod o provedení práce a dohod o pracovní činnosti
- vedení osobních spisů zaměstnanců
- personální informační systém
- osobní konzultace se zaměstnanci a odborné poradenství pro vedoucí zaměstnance
- agenda zaměstnávání osob zdravotně znevýhodněných
- agenda pracovnělékařských služeb
- agenda zaměstnaneckých benefitů
- zaměstnávání cizinců
- statistiky a analýzy z personální a sociální oblasti
- kolektivní vyjednávání
Referát podpory zahraničních zaměstnanců
Pečujeme o nové i stávající zaměstnance ze zahraničí.
Pomáháme zahraničním kolegům při relokaci do České republiky a orientaci na MENDELU.
Nabízíme pomocnou ruku při jednání s příslušnými úřady, institucemi a cizineckou policií.
Poskytujeme služby nejen zahraničním pracovníkům, ale i jejich rodinným příslušníkům a provázíme je celým jejich pobytem na MENDELU.
Hodnocení služeb našeho pracoviště
Chcete-li vyjádřit svůj názor na námi poskytované služby nebo nám navrhnout námět na zlepšení, stačí vyplnit následující on-line dotazník: