Přeskočit na obsah Přejít na navigaci

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.

  • EN

Odbor řízení lidských zdrojů

Ukončení pracovního poměru

Pracovní poměr může zaměstnavatel i zaměstnanec/kyně rozvázat dohodou, výpovědí, okamžitým zrušením či zrušením ve zkušební době. Pracovní poměr sjednaný na dobu určitou končí uplynutím sjednané doby. Zúčastněným stranám přitom vznikají ze zákona vyplývající práva a povinnosti. Zejména zaměstnavatel má při rozvázání pracovního poměru povinnosti nejen vůči zaměstnanci, ale i ostatním institucím.

Skončení pracovního poměru upravuje Zákoník prácePracovní řád.

V případě, že budete chtít ukončit pracovní poměr své/ho podřízené/ho, vyplňte Žádost vedoucího zaměstnance pro přípravu podkladů k ukončení PP a kontaktujte příslušnou personalistku

V případě skončení pracovního poměru zaměstnance/kyně uplynutím sjednané doby, je třeba skončení projednat s dostatečným předstihem. Formulář Projednání skončení pracovního poměru.

Povinností zaměstnance/kyně je, nejpozději v poslední den pracovního poměru, předat přehled nesplněných pracovních úkolů a seznámit vedoucí/ho se stavem prací, odevzdat veškerý majetek zaměstnavatele a vyrovnat veškeré finanční závazky. Doporučujeme použít předávací protokol.

Před skončením pracovního poměru zaměstnance/kyně je povinností předat zaměstnanci/kyni výstupní list, na který příslušná pracoviště a příslušný/á vedoucí potvrdí, že jsou závazky zaměstnance/kyně vůči zaměstnavateli vyrovnány. Pokud tomu tak není, dohodne se způsob vyrovnání nevyřízených závazků v příloze výstupního listu. Zaměstnanec/kyně musí výstupní list odevzdat personalistce nejpozději v den ukončení pracovního poměru.

Zápočtový list (potvrzení o zaměstnání) vydává Oddělení mzdové účtárny.