Odbor řízení lidských zdrojů je rektorátním pracovištěm univerzity podřízeným kvestorovi Ing. Jiřímu Ševčíkovi. Metodicky je veden prorektorkou pro personální rozvoj a vnitřní komunikaci doc. Ing. Leou Kubíčkovou, Ph.D.. Pověřená vedním odboru je Mgr. Martina Nečasová.
Zajišťujeme administrativní, organizační, konzultační a metodickou činnost v oblasti personální agendy a řízení lidských zdrojů. Naším cílem je vytvářet pracovní podmínky pro zvyšování intelektuálního kapitálu a pozitivní pracovní prostředí na univerzitě.
Oddělení personálního rozvoje
Jsme oddělením, které vzniklo v souvislosti s potřebou zavedení celouniverzitní strategie rozvoje lidských zdrojů. Jedním z důvodů vzniku bylo získání ocenění HR Excellence in Research Award, které uděluje Evropská komise výzkumným institucím implementujícím strategii, která má přiblížit univerzitu co nejvíce evropským standardům vyjádřeným v Evropské chartě pro výzkumné pracovníky a Kodexu chování pro přijímání výzkumných pracovníků a všem zaměstnancům zajistit příjemné a podnětné pracovní prostředí.
- tvorba a implementace celouniverzitní strategie rozvoje lidských zdrojů
- institucionální nastavení podmínek řízení a kariérního rozvoje lidských zdrojů v souladu s principy Evropské charty pro výzkumné pracovníky
- agenda související s oceněním evropské komise HR Excellence In Research Award
- implementace Plánu genderové rovnosti
- koordinace Bezpečné MENDELU
- efektivní nastavení personálních procesů univerzity
- získávání a výběr zaměstnanců v souladu s politikou otevřeného a transparentního náboru
- agenda vzdělávání a rozvoje zaměstnanců
- agenda zaměstnaneckých benefitů (MultiSport, stravenky, zvýhodněné produkty a vstupenky)
- správa webu Odboru řízení lidských zdrojů, Newsletter HR
Personální oddělení
Pečujeme o nové a stávající zaměstnance čtyř fakult, Institutu celoživotního vzdělávání a všech rektorátních a celoškolských pracovišť. Spolupracujeme se všemi součástmi univerzity při aplikaci předpisů z oblasti pracovněprávní a sociální. Jednáme se zástupci odborových orgánů a zajišťujeme v personální a sociální oblasti úkoly vyplývající z kolektivní smlouvy. Plníme požadavky České správy sociálního zabezpečení, zdravotních pojišťoven, finančních úřadů a úřadů práce.
Odborné činnosti:
- uzavírání pracovních smluv
- dohody o změnách pracovních smluv
- rozvazování pracovních poměrů
- evidence dohod o provedení práce a dohod o pracovní činnosti
- vedení osobních spisů zaměstnanců
- personální informační systém
- osobní konzultace se zaměstnanci a odborné poradenství pro vedoucí zaměstnance
- agenda zaměstnávání osob zdravotně znevýhodněných
- agenda pracovnělékařských služeb
- agenda zaměstnaneckých benefitů (příspěvek na penzijní připojištění)
- zaměstnávání cizinců
- statistiky a analýzy z personální a sociální oblasti
- podpora slaďování pracovního a osobního života